1/ Akceptujeme grafický návrh v EPS alebo PDF formáte:
– zložený PS uložený v binárnom móde PostScript stupeň 2 vyhovujúce s priloženým fontom,
– zložený EPS uložený v binárnom móde PostScript stupeň 2 vyhovujúce s priloženým fontom,
– zložený PDF verzia 1.4.
2/ EPS súbory by mali byť skontrolované vhodným softvérom (GhostScript, Adobe Distiller). PDF súbory by mali
byť skontrolované Adobe Acrobat softvérom (alebo PitStop softvérom) z dôvodu chýb (neprikladajte font, RGB
prvky a ICC profily, obrázky s nízkym rozlíšením, “knockout oblasť” alebo pretlač)
3/ Dokumenty by mali mať špecifický vhodný formát dovoľujúci z každej strany odsadenie pre orezanie – presný
formát karty (53,98 x 85,6 mm) + presah (60 x 92 mm).
4/ V prípade tlače CMYK farieb by všetky použité farby (napr. Pantone) mali byť zmenené na procesné farby.
Mali by ste skontrolovať, či sú identické s farbami, ktoré budú použité pri tlači.
Okrem toho nemôžeme akceptovať prvky uložené v ICC, Lab, RGB alebo v iných farebných priestoroch.
5/ Špeciálne farby by mali byť popísané.
6/ Priložené fotografie by mali mať vhodné rozlíšenie (150 dpi – 225 dpi). Fotografie s rozlíšením 72 dpi nie sú
pre tlač vhodné.
7/ Keď pripravujete projekt, použite prosíme nasledujúce parametre (len pre Adobe Photoshop súbory):
– Black generating algorithm: GCR (Gray Component Replacement)
– Black generation: stredný
– TIL (Total Ink Limit) a BIL (Black Ink Limit) – TIL nie viac než 320 %, BIL – 90 %.
8/ Transferová krivka by mala mať nasledujúce zvýšenie rastrových bodov (len pre Adobe Photoshop súbory)
– v 40 % oblasti – 21 ± 4 %
– v 80 % oblasti – 18 ± 4 %
9/ Čistá oblasť okolo karty nesmie obsahovať text ani obrázky, a to nie bližšie než 2 mm od okraja karty (raziaca
línia).
10/ Pri požiadavke dosiahnutia hlbšej čiernej farby na rovnako farebných pozadiach prosíme o pridanie 60 %
cyan (azúrová farba) a 60 % magenta (purpurová farba).
11/ Nie je dovolené generovať text zo štyroch farieb.
12/ V prípade malého textu (pod 6 bodov) alebo iných nepatrných grafických prvkov by ste sa mali vyhnúť
svetlému textu na čiernom pozadí, alebo negatív textom (toto platí najmä pri serifovom písme).
13/ Tenké línie, mriežky a iné grafické prvky by mali byť stvárnené v jednej farbe. To platí aj pre malé a stredné
písma.
14/ Pre čierne texty menšie než 18 bodov na farebnom pozadí by mala byť použitá funkcia „overprint“. Pri
takýchto textoch nie je povolené mazať ich pozadie.
15/ Testy digitálnej predtlače by mali byť vyhotovené technológiou, umožňujúcou simuláciu rastrových bodov
pri ofsetovej tlači.
Implementácia vernostných kariet sa môže stať výzvou predovšetkým pre menšie a stredné podniky (tie väčšie často disponujú vlastnými systémami). Ako teda zaviesť nový systém výhod pre zákazníkov a i pre samotného predajcu?
Skúsme si aspoň naznačiť akýsi „univerzálny“ návod, s prihliadnutím na to, že každý podnik má svoje špecifiká, ktoré tieto pravidlá môžu ohýbať.
Pre začínajúceho podnikateľa môže byť riešením zadováženie pokladne, ktorá už je opatrená pokladničným systémom s vlastným modulom vernostného programu, ku ktorému je možné využiť vernostné (plastové) karty so zákazníckymi výhodami. Následne postačí nechať si vernostné karty vyrobiť v množstve, ktoré si zvolíte so zreteľom na počet vašich súčasných a potenciálnych zákazníkov. Pozor, nie každý model EET pokladnice také rozšírenie ponúka. Každopádne sa vždy vyplatí osloviť výrobcu pokladnice a nechať sa podrobnejšie informovať, aké možnosti daný produkt poskytuje.
Možnosťou, ako implementovať vernostné karty a zaviesť vernostný systém pre svojich zákazníkov, je aj rozšírenie vášho súčasného pokladničného systému o prídavný modul. Niektorí poskytovatelia pokladničného systému už ponúkajú možnosť inštalácie kompletného systému komunikácie so zákazníkmi s využitím plastových vernostných kariet.
Na túto otázku nie je jednoznačná odpoveď. Je to rovnaké, ako kebyste sa spýtali predajcu automobilov, aká je cena auta. Vždy záleží na ďalších okolnostiach.
Orientačne sa cena plastovej karty pohybuje od 0,06 € do 0,68 € v závislosti od požadovaného množstva a pridaných prvkov (čiarový kód, magnetická páska, metalické stvárnenie atď.).
Cenu ovplyvňuje aj počet kariet v objednávke. Čím viac kariet objednáte, tým nižšia je cena za jednu kartu.
Od odoslania objednávky počítajte jeden až dva týždne do dodania.
Podrobnosti nájdete na stránke s nezáväzným dopytom kariet.
Plastové karty si dnes nájdu nejedno využitie, a z pohľadu podnikateľa môžu mať značný marketingový význam. Existuje však viacero druhov plastových identifikačných a vernostných kariet, ktoré sa líšia najmä svojím čítacím (identifikačným) prvkom.
Môže ním byť magnetická páska (prúžok), čiarový kód, alebo moderný bezkontaktný (RFID) čip. Plastová karta pre váš účel podnikania by mala mať aj vhodný dizajn, to ale ani zďaleka nie je všetko.
Pri plastových kartách s magnetickým prúžkom či páskou dochádza k uloženiu potrebných dát vďaka špeciálnemu kódovaciemu zariadeniu. U výrobcu plastových kariet si môžete nechať priamo vyrobiť plastové karty s magnetickým prúžkom, obsahujúce dáta vašich zákazníkov. Plastové karty s magnetickou páskou sú síce pomerne lacné a bezpečné, avšak v dnešnej dobe sa od nich kvôli ich zastaranosti skôr upúšťa a nahradzujú ich plastové karty s bezkontaktným RFID čipom. Využitie môžeme nájsť prevažne v komerčnej sfére.
RFID čip je zabudovaný do karty a ide o modernú metódu rýchleho bezkontaktného prístupu. Plastové karty s RFID čipom fungujú na vzdialenosť cca 10 centimetrov až jeden meter, v závislosti od frekvencie čítacieho zariadenia. Na RFID karty možno ukladať i väčšie množstvo dát, ide o čipovú technológiu, umožňujúcu priebeh i viacerých aplikácií na jedinom čipe (karte).
A kde všade dnes tento typ plastových kariet nájde svoje využitie? Tak napríklad je to na parkoviskách, vo vernostných zákazníckych systémoch, v školstve a ďalších inštitúciách, doprave, vo firmách, ale aj v zábavných a športových zariadeniach a v neposlednom rade v obchodoch a supermarketoch.
Plastové karty s čiarovým kódom sú jedny z najrozšírenejších a najpoužívanejších identifikačných kariet. Predovšetkým pri vernostných kartách je nepochybne plastová karta s čiarovým kódom alebo QR kódom jasným víťazom. Každý takýto ucelený rad čiarok tvorí unikátny kód, pod ktorým je v pokladničnom či vernostnom systéme (väčšinou súčasť pokladnice) priradený zákazník. Teda platí: čo čiarový kód, to zákazník. Tento druh plastových kariet sa výborne hodí pre najrôznejšie značky pokladníc a dajú sa obvykle pomerne jednoducho implementovať do pokladničného systému, pretože väčšina ponúka prepojenie s čítačkou čiarových kódov. Pokiaľ už tuto čítačku používate na markovanie tovaru, tak prečo ju nepoužiť aj na identifikáciu vášho zákazníka, ktorý sa preukazuje vernostnou kartou.
V súčasnosti je minimálne množstvo v objednávke 200 kusov kariet. Maximálne množstvo nie je stanovené.
Plastová karta má typické rozmery 85,6 x 54 x 0,76 mm (rozmer „kreditnej“ karty). Slúži na dva základné účely – identifikáciu majiteľa a autentizáciu majiteľa. Zatiaľ čo identifikácia má za cieľ určiť, kto je držiteľom karty, autentizácia zisťuje, na čo má majiteľ oprávnenie. Napríklad plastová karta na otvorenie dverí zistí najprv, kto chce vstúpiť, a potom to, či má na to oprávnenie. Existuje veľké množstvo typov plastových kariet. Podľa účelu – vernostné, zákaznícke, platobné, dochádzkové. Podľa princípu – s magnetickým prúžkom, s čiarovým kódom, s čipom.
Volajte nám
po-pia medzi 8h-16h
Napíšte nám
Perfect Cards s.r.o.
Těšínská 1023/29
746 01 Opava
Česká republika
IČ: 03420329
DIČ: CZ03420329
© PERFECTCARDS
od roku 2013, Výrobca plastových kariet